Ako si získavať priateľov a pôsobiť na ľudí je nadčasový bestseller Dalea Carnegieho, ktorý je nabitý spoľahlivými radami, vyniesol na vrchol úspechu už tisíce ľudí. Uplatnením jeho princípov vyťažíte aj vy maximálny potenciál v súčasnej zložitej a konkurenčnej dobe, a to ako v osobnom živote, tak i v povolaní.
Ako si získavať priateľov a pôsobiť na ľudí
Osvojte si šesť spôsobov, ako sa stať obľúbeným.
Deväť spôsobov, ako nenásilne zmeniť ľudí bez toho, aby sa urazili.
A dvanásť spôsobov, ako si ich získať na svoju stranu.
Pomocou tejto knihy dosiahnete zlepšenie v ôsmych smeroch:
1. Vybŕdnete z bežných rutinných postupov, napadnú vám zaujímavé myšlienky, získate nové predstavy a ambície.
2. Ľahko a rýchlo získate nových priateľov.
3 Vaša popularita vzrastie.
4. Dokážete získať iných na svoju stranu.
5. Vzrastie váš vplyv i schopnosť dotiahnuť veci do konca.
6. Poradíte si pri riešení sťažností, naučíte sa vyhýbať sa konfliktom, vaša komunikácia s druhými bude bez ťažkostí a stane sa príjemnou.
7. Naučíte sa ľahko hovoriť a stane sa z vás zábavný spoločník.
8. Dokážete viac nadchnúť svojich spolupracovníkov.
Všetky uvedené zlepšenia dosiahlo pomocou tejto knihy viac ako pätnásť miliónov čitateľov v tridsiatich krajinách sveta.
Hit už takmer 100 rokov!
Kniha Ako si získavať priateľov a pôsobiť na ľudí vyšla po prvý raz v roku 1937 len v pätnásťtisícovom náklade. Nielen Dale Carnegie, ale ani vydavateľ – Simon and Schuster – neočakávali, že by sa predalo viac výtlačkov. Kniha sa však cez noc stala senzáciou a z tlačiarenských strojov vychádzalo vydanie za vydaním, aby sa vyhovelo veľkému záujmu verejnosti.
Kniha je dnes jeden z najúspešnejších medzinárodných bestsellerov všetkých čias. Dotkla sa totiž citlivého miesta a splnila očakávania mnohých ľudí. Nebola však len akousi módnou vlnou rokov prichádzajúcich po veľkej hospodárskej kríze, čo dokazuje jej neustály a pokračujúci predaj až do osemdesiatych rokov, teda počas takmer päťdesiatich rokov.
Prístup k ľuďom je pravdepodobne najväčším problémom, s ktorým sa človek v živote stretáva, najmä ak sa pohybuje v obchodnom svete. Toto konštatovanie je pravdivé, či už ide o ženu v domácnosti, architekta alebo inžiniera. Výskumom, ktorý uskutočnila pred niekoľkými rokmi Carnegieho nadácia, sa zistila veľmi dôležitá a významná skutočnosť, ktorú neskôr potvrdili i dodatočné štúdie uskutočňované v Carnegieho technologickom inštitúte. Tieto výskumy odhalili, že dokonca aj v takých technických disciplínach, ako je inžinierstvo, možno približne 15 percent finančných úspechov pripísať na konto technických znalostí a zostávajúcich 85 percent schopnosti dobre viesť ľudí.
Fenomén, ktorý pomáha
„Ja osobne som spovedal nespočetné množstvo úspešných ľudí. Niektorí boli dokonca svetovo známi, ako napríklad vynálezcovia Marconi a Edison, politickí vodcovia, ako Franklin D. Roosevelt a James Farley, obchodníci, ako Owen D. Young, filmové hviezdy, ako Clark Gable a Mary Pickfordová, a objavitelia, ako Martin Johnson. Snažil som sa objaviť, aké praktiky používali v medziľudských vzťahoch,“ prezrádza Dale Carnegie.
Kniha Ako si získavať priateľov a pôsobiť na ľudí je dnes fenoménom, ktorý vstúpil aj do histórie. Predáva sa nepretržite už takmer polstoročie ako učebnica pre kurzy Dala Carnegieho (Courses in Effective Speaking and Human Relations). Tieto kurzy sú dedičstvom, ktoré autor zanechal svetu po svojej smrti a každý rok sa na študijné účely vydáva približne 100 000 výtlačkov.
Inšpiratívne a praktické výukové metódy Dala Carnegieho nič nestratili na hodnote od čias, keď bola kniha napísaná.
Milan Buno, knižný publicista